اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

رويترز: 310 هزار نفر در نيويورک در بزرگترين تظاهرات مربوط به آب و هوا در تاريخ شرکت کردنددر بزرگترین راهپیمایی تاریخ در ارتباط با مساله آب و هوا، صدها هزار نفر روز یکشنبه در خیابان های نیویورک راهپیمایی کردند تا خواستار تحرک بین المللی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شوند.

به گزارش شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)، به نقل از واحد مرکزی خبر، شمار شرکت کنندگان در این راهپیمایی فراتر از انتظار برگزار کنندگان آن بود.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم باربارا گولدبرگ و ناتاسیا شریف نوشت، برگزار کنندگان این راهپیمایی شمار شرکت کنندگان را حدود 310 هزار نفر تخمین زدند که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و آل گور معاون رییس جمهور سابق آمریکا و لیوناردو دی کاپریو هنرپیشه آمریکایی و مقامات دیگر آمریکایی و خارجی از جمله آنان بودند. این راهپیمایی پیش از برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو سازمان ملل متحد در روز سه شنبه در نیویورک به منظور بررسی محدود کردن انتشار کربن برگزار شد که محیط زیست را تهدید می کند.

راهپیمایی نیویورک که بزرگترین راهپیمایی در ارتباط با مساله آب و هوا محسوب می شود پس از راهپیمایی مشابهی در 166 کشور جهان از جمله انگلیس، فرانسه، افغانستان و بلغارستان برگزار شد. مدیر اجرایی گروه آفاز که راهپیمایی نیویورک را سازماندهی کرده بود گفت: «شمار راهپیمایان فراتر از حداکثر انتظار ما بود... ما در 2500 راهپیمایی از پاریس تا بوگوتا رکورد شکستیم. مساله آب و هوا دیگر مخصوص حزب سبزها نیست بلکه مساله ای است که همه به آن توجه دارند».

راهپیمایان در نیویورک که شماری از اعضای کنگره آمریکا نیز در بین آنان بودند از منطقه منهتن در مرکز این شهر تا میدان تایمز راهپیمایی کردند و در آنجا یک دقیقه سکوت کردند.

بان کی مون که روی لباس او نوشته شده بود «من از حرکت برای آب و هوا حمایت می کنم» به خبرنگاران گفت: «این سیاره ای است که نسل های بعدی ما روی آن زندگی خواهند کرد... طرح جایگزینی وجود ندارد زیرا ما سیاره جایگزینی نداریم».

سخنگوی پلیس نیویورک گفت در این رویداد هیچ کس بازداشت نشد ولی از اظهار نظر درباره شمار شرکت کنندگان در راهپیمایی خودداری کرد. برگزار کنندگان این راهپیمایی اعلام کردند 270 هزار نفر دیگر نیز در فعالیت های مرتبط با این راهپیمایی در خارج از شهر نیویورک شرکت کردند.

دوشنبه, 31 شهریور 1393

مطالب مرتبط :

بزرگترین راهپیمایی محیط زیستی جهان 30 شهریور برگزار می شود

هم زمان با سراسر جهان تجمع طرفداران محیط زیست در تهران برگزار شد

برگزاری بزرگترین راهپیمایی محیط زیستی در ایران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 2 مهر 1393برچسب:راهپیمایی,نیویورک,بان کی مون,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.